Strengere krav til markedsføring i forlenget dispensasjon fra bingoforskriften
Dispensasjoner fra bingoforskriften blir forlenget, men Lotteritilsynet stiller samtidig strengere krav til markedsføringen.
Lotteritilsynet gav 16. mars dispensasjoner frå bingoforskriften som følge av koronaviruset frem til 29. mars.
Dispensasjonene fra bingoforskriften blir nå forlenget, foreløpig frem til 13. april.
Spillene kan ikke markedsføres mot enkeltpersoner
Det blir stilt følgende vilkår til maredsføringen av spillene for å fortsatt kunne gi dispensasjon:
- Det skal ikke maredsføres direkte mot enkeltpersoner, for eksempel gjennom tekstmeldinger, e-post eller ulike former for verving.
- Det er ikke tillatt å nytte noen form for bonuser som ledd i markedsføringen av online -spillene.
Lotteritilsynet pressisserer også i vedtaket at alle nye spillere som ikke har registrert seg ved fysisk oppmøte i bingohall, må gjøre det når bingohallane åpner igjen. Dersom de ikke gjør det skal de slettes som nettspillkunde.
Vi vil vurdere forlenging fortløpende basert på situasjonen rundt koronaviruset og de råd og anbefalinger som ellers gjelder i samfunnet.