Nå får du posten fra oss digitalt
Har du fått SMS om digital post fra oss de siste dagene? Lotteri- og stiftelsestilsynet har nå gått over til å sende post digitalt til alle våre brukere, noe vi også informerer om i digitale brev denne uken. Satsingen er i tråd med regjeringens digitaliseringsprogram om digital kommunikasjon som førstevalg i samhandlingen mellom det offentlige, innbyggere og næringsliv.
Hvordan mottar du posten fremover?
- Posten vil bli distribuert fra oss via tjenesten SvarUt til din meldingsboks i Altinn og til den enkelte sin postkasse hos Digipost eller eBoks.
- Lag, organisasjoner og virksomheter kan lese dokument elektronisk i min meldingsboks på Altinn via rollen Post/arkiv. Varsel blir sendt på SMS eller e-post.
Merk deg at dokument som ikke er åpnet i Altinn to yrkedager etter at dokumentet er tilgjengelig i meldingsboksen, blir skrevet ut og sendt via Posten. Det er også mulig å reservere seg mot å få posten digitalt dersom du er privatperson.
Er du feil kontaktperson eller trenger hjelp til innlogging, navigering, delegering av roller eller annet knyttet til bruk av Altinn, må du kontakte Altinn brukerservice.
Les også avdelingsdirektør i administrasjonen Bjørn Morten Øen sin fagblogg om endringen.